ארוחת ערב
פופולרי

מתכון דגים מרוקאים

דגים מרוקאיים מאופיינים בעיקר כארוחה בערב שבת. יש לארוחה זו גרסאות רבות ונהדרות. החל מסוגי הדגים השונים שבהם משתמשים להכנת הדגים ועד לתוספות ולתבלינים השונים אשר מתווספים למנה. לפניכם מספר מנות מצויינות של דגים מרוקאיים.

דגי אמנון על מצע תפוחי אדמה

מתכון זה קל ונפלא. הניחוחות של התבלינים מתפשטים ברחבי הבית, בעוד הדגים מתבשלים על האש לקראת ארוחת שישי הקרבה ובאה. להכנת מתכון זה תזדקקו לחמישה דגי פילה אמנון, שמן זית, גמבה אדומה, ראש של שום, כוסברה קצוצה, פלפל ירוק חריף וכשבעה־שמונה תפוחי־אדמה קלופים. בסיר סוטאז' גדול חממו שמן זית. כעת חתכו את תפוחי־ האדמה לפרוסות וטגנו אותם. לאחר־מכן חתכו את הגמבה לרצועות והוסיפה אותה לסיר וגם את הפלפל החריף ואת כל שיני השום קלופות.

עכשיו הוסיפו את התבלינים הבאים: פפריקה מתוקה, פפריקה חריפה, כורכום, מלח, פלפל שחור גרוס וטגנו הכל יחד. טיגון התבלינים טרם הוספת המים לסיר, "פותח" אותם ומעניק לתבשיל טעם עשיר ועמוק יותר. כעת הוסיפו מים והרתיחו. כאשר המים רותחים הוסיפו את הכוסברה והניחו את הדגים בסיר על הצד של העור, כמובן לאחר ששטפתם אותם היטב. הרטיבו אותם עם הרוטב שבסיר בעזרת כף, הנמיכו את האש לעוצמה נמוכה, כסו ובשלו במשך 45 דקות. זכרו לאורך כל הזמן הבישול להרטיב את הדגים כדי שלא יתייבשו. בתאבון.

חריימה

חריימה מוכר כמנה של דגים מרוקאיים. לפניכם מתכון לדגים חריפים וטעימים במיוחד. בואו נתחיל.

להכנת מתכון זה תזדקקו לשני דגי בורי או מוסר־ים אותם יש לפרוס ל-3-2 חתיכות הכוללות את העצמות., שמן זית, שש־שבע שיני שום קלופות, פפריקה מרוקאית בשמן, פפריקה חריפה, כמון, קימל, כורכום, מלח, שלוש עגבניות מרוסקות, קופסה קטנה של רכז עגבניות וחצי כוס מים.

כעת, בסיר רחב חממו שמן והוסיפו את התבלינים ושיני השום, אחר־כך הוסיפו את העגבניות הטריות המרוסקות ורסק ורכז העגבניות וערבבו היטב. לאחר מספר דקות הוסיפו מים. הנמיכו את הלהבה ובשלו כעשר דקות, חשוב לטעום את הרוטב ולתקן את התיבול במידת הצורך. עכשיו סדרו את פרוסות הדג ברוטב ובשלו עוד רבע שעה. את המנה הנפלאה הזו, הגישו מעוטרת עם כוסברה קצוצה ופלחי לימון.

דגים חריפים אש

המתכון הבא הוא לאוהבי החריפות ברמה אחרת. המנה טעימה, חריפה ומחייבת חלת שבת חמימה שאיתה תוכלו להתענג על כל ביס מהרוטב החריף־החריף הזה. להכנת המתכון הזה תצטרכו שמונה פילה לברק, שלוש עגבניות, שתי גמבות, ראש שום, שני פלפלים חריפים, ¾ כוס שמן, פפריקה מתוקה, מלח ופלפל שחור, צרור כוסברה, קופסה של חומוס שימורים וחצי כוס מים רותחים.

להכנת הדגים נסדר פרוסות עגבניות וגמבות בסיר רחב, מעליהן נפזר את שיני השום ונניח את הפלפלים החריפים בשלמותם בסיר. בקערה קטנה ערבבו את השמן עם התבלינים. כעת הניחו את הדגים ושפכו מעל את התערובת שהכנתם בקערה. תבלו עם מעט מלח ופלפל, הוסיפו את הכוסברה מעל הכל, סגרו את המכסה ובשלו על אש גבוהה כעשר דקות. לאחר מכן הוסיפו את גרגירי החומס (לאחר ששטפתן אותם היטב) ומעל הכל הוסיפו מים רותחים. בשלו עוד עשרים דקות על אש נמוכה ולפניכם דגים חריפים אשששש.  

דג טונה ברוטב חריף

דג הטונה נחשב לאחר הדגים המומלצים ביותר לאכילה, מה נפלא יותר מלשלבו ברוטב עגבניות חריף אשר יעטוף אותו ויוגש לנו חם חם? לפניכם המתכון: הכינו מראש שש נתחי דג טונה, חמש עגבניות מרוסקות דק, פלפל ירוק חריף, שלשו שיני שום, כף רסק עגבניות, מלח, כמון, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, חצי כוס שמן וכוס וחצי מים.

וכעת להכנה: את העגבניות נניח בסיר רחב ונטגן אותן יחד עם פלפל ירוק חריף ושמן כשתי דקות, לאחר מכן נוסיף את רסק העגבניות, התבלינים ונערבב. נוסיף לסיר את המים, ומעל הכל נסדר את נתחי הטונה. יש לבשל כעשרים דקות על אש גבוהה, לאחר מכן להנמיך את הלהבה ולהמשיך בבישול עוד כעשר דקות. חשוב לשים לב שלא נגמרים לכם המים. במידה שכן הוסיפו עוד מים לסיר.

לסיכום, אין ספק שאחד התענוגות הקולינריים הוא אכילת דגים חריפים, מושרים ברוטב אדום שאותו ניתן לטבול עם חלת שבת וליהנות מכל ביס. נסו את אחד המתכונים שלנו ותראו כמה הנאה הוא ייסב גם לכם.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button