ארוחת ערבחלבי
פופולרי

ארוחות חלביות לשישי בערב

לפעמים דווקא בערב שישי מתחשק לנו לאכול ארוחה חלבית משובחת, כזו על טהרת מוצרי החלב, החל משמנת וכלה בגבינות שונות, עשירות וטעימות. אם החלטתם לפנק עצמכם בארוחה ביתית זוגית, הנה מספר רעיונות לארוחות חלביות לשישי בערב.

פלטת גבינות לצד יין לבן

(צילום: pixabay)

מה נפלא יותר מלהכין פלטת גבינות מפנקת לצד בקבוק של יין לבן? להכנת פלטת הגבינות כל שעליכם לעשות הוא לרכוש גבינות משובחות כגון: ברי, קממבר, גורגונזולה או אולי דנבלו שהיא קצת יותר מעודנת בטעמה, הוסיפו גם גבינת גרוייר, מנצ'גו, גבינות עיזים כגאודה, אולד אמסטרדם, מוצרלה ועוד. אם אתם אוהבים טוויסט בגבינות שלכם, נמליץ לרכוש גבינות המשולבות עם פלפל שחור, או פלפלים חריפים.

תוכלו לנסות גם גבינות עם עשבי תיבול שונים, גבינות עם עגבניות מיובשות ואפילו גבינות אשר הושרו ביין אדום. לחובבי הטעם הבשרי יותר תוכלו לרכוש גבינות מעושנות אשר מזכירות בטעמן יותר בשר מאשר גבינה.

לצד הגבינות הללו תוכלו להוסיף גבינות רכות כמו: גבינות שמנת עם תוספות שונות, מסקרפונה, ריקוטה ועוד.

כעת, תוכלו להוסיף לפלטה שלכם נגיעות של ענבים ירוקים ואדומים, וגם ברוסקטות קלויות עם מעט שמן זית ושום. אל תשכחו לקרר בקבוק יין לבן ואתם מוכנים לערב של נשנושי גבינה משובח.

על טהרת החמאה

(צילום: pixabay)

קשה מאד לטעות עם מזון המבושל בחמאה, טעמה העדין של החמאה משדרג את טעמי המנה ועושה לה פלאים. החל מחביתה פשוטה בחמאה ועד לתבשילי דגים וירקות שונים, החמאה מעניקה לכולם טעם ייחודי ונפלא. לפניכם מספר מנות נפלאות אשר החמאה המלווה אותן עושה להן רק חסד.

קישואים בחמאה בתנור – למנה זו כל שעליכם צריכים זה מספר קישואים עם הקליפה שטופים היטב וחתוכים לרצועות, הניחו אותם בתבנית, זלפו עליהם מעט שמן זית והוסיפו מעט חתיכות חמאה. הוסיפו מעט מלח וערבבו כל יחדיו. חממו תנור לחום של 180 מעלות והניחו את הקישואים למשך חצי שעה בערך. למי שרוצה גוון קצת יותר צלוי יכול להעביר את התנור למצב של גריל כחמש דקות. לאחר שהוצאתם את הקישואים מהתנור, גררו עליהם מעט גבינת פרמזן והגישו.

שומר בחמאה בשילוב אניס וגרגירי כוסברה – לשומר יש טעם עדין של ומיוחד, לחובבי השומר נמליץ לקחת כארבעה־חמישה שומרים גדולים, לשטוף אותם היטב ולפרוס אותם לחצאי עיגולים. אחר־כך קחו מחבת עם מעט שמן זית וכ-50 גרם חמאה והמיסו את החמאה עם השמן. לאחר מכן הוסיפו את השומר פנימה והחלו לטגן אותו קלות. וודאו שכל השומר עטוף בחמאה. הוסיפו מעט אניס ומעט גרגירי כוסברה שלמים, מלח, מיץ מחצי לימון וכרבע כוס יין לבן. בשלו כעשרים דקות והמנה מוכנה.

לצד השומר תוכלו להגיש פילה של דג צלוי, לדוגמה, אמנון (מושט) במחבת עם מעט שמן זית ומיץ לימון, שילובו של הדג מחמיא מאד לשומר בחמאה.

שמנת עם פטריות בשמנת כמרק או כרוטב

את המתכון הנפלא הזו תוכלו לאכול בליווי של באגט עליו מרוחה חמאה, או כתוספת לפסטה, תפוח־אדמה אפוי בתנור, ריזוטו ועוד. להכנת המרק/רוטב קנו חבילת פטריות מסוג שמפיניון, וחבילה נוספת מסוג פורטבלו. חתכו את כל הפטריות לפרוסות. אחר־כך קחו מחבת עם מעט שמן זית, הוסיפו כמה שיני שום קצוצות, ולהן הוסיפו את הפטריות. טגנו אותן מעט עד שהפטריות יחלו להגיר מים. הוסיפו קופסת שמנת מתוקה כפולה (לשומרי המשקל 15% לאוהבי השומן 38%), וערבבו יחד את הפטריות עם השמנת. כעת, הוסיפו חמאה פנימה וערבבו לאט עד שהיא תימס בפנים, הוסיפו מעט פרמזן מגורר דק, מלח, פלפל שחור ומעט אגוז מוסקט טחון. כאשר השמנת מתחילה לבעבע כבו את האש. בתאבון!

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button