ארוחת בוקר
פופולרי

ארוחות בוקר סביב העולם

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה מכולן. בכל מקום בעולם אנשים קמים בבוקר ואוכלים ארוחת בוקר. אז מה בעצם אוכלים לארוחת בוקר ברחבי העולם? בואו נגלה יחד.

ארוחת בוקר בסין

עטלפים. לא סתם. ארוחת בוקר מסורתית בסין כוללת כמה סוגים שונים של מזון ביניהם נמצא: דייסות, כיסוני בצק ממולאים מאודים או מבושלים במים, סופגניות מטוגנות, פנקייק (יותר דמוי קרפ), אטריות (גם כמרק גם כמנה בפני עצמה), ביצים אשר מתבשלות בסויה או בתה, טופו, כדורי אורז דביקים וגם אורז עם ירקות.

ארוחת בוקר ביפן

ארוחת הבוקר המסורתית ביפן תכיל: חביתה יפנית (דשימאקי), מרק מיסו, אורז, דג צלוי, ירקות (צוקמונו), אצת ים מיובשת, חמוצים וגם נאטו (נוזל תוסס ודביק מאד עשוי מסויה) תוכלו למצוא גם שזיף מוחמץ (אומה בושי) כל זאת בליווי תה ירוק.

עוד ארוחת בוקר אשר היפנים אימצו מהסינים היא "אסה גאיו", זהו בעצם מרק אשר עשוי מאורז שמבושל בהרבה מים ולכן הוא מרק. אותו אוכלים עם חמוצים.

ארוחת בוקר הודית

הודו תת היבשת מלאת ארומת התבלינים, צבעונית, חיה ובועטת. מזמינה אתכם לאורחת בוקר על טהרת החריף כמובן. הנה מגוון מאכלים מעניינים אשר תוכלו למצוא בארוחת הבוקר בהודו. בצפון הודו נהוגים לאכול ירקות ולחמים לצד לבן, בעוד שבדרום הודו קארי שכאן אין הכוונה לממרח או התבלין אלא לשם כולל לתבשיל הכולל ירוקת עם קטניות.

הקארי עשוי בדרך כלל מעדים או חומוס או ביצים קשות במרינדה של רוטב סמיך ועשיר. כמו כן בהודו נוהגים לאכול בבקרים מאפים שונים דוגמת: אידלי – כותפאת אורז, אפאם – פנקייק אורז אשר אותם טובלים במרקים וברטבים השונים. כמובן שארוחת הבוקר היא חריפה.

עוד תוכלו למצוא בארוחת ה בוקר את ה- דוסה – מעין קרפ מלוח עשוי קמח אורז ועדשים אשר מלווה בסוגים שונים של מילויים החל מבצל, גבינה, ביצת עין וכלה בתבשיל תפוחי־אדמה חריף כמובן. גם אופמה – שהיא דייסת קמח בליווי ירקות וגם פורי – דמוי מלוואח ונאכל עם תבשיל קטניות.

ארוחת בוקר אנגלית

אחת מארוחות הבוקר הנפוצות ביותר בעולם כולו והיא כוללת ביצים לצד תוספת של בייקון. בדרך הביצה תוגש כביצת עין או חביתה ולצדה הבייקון קלוי או מטוגן. בנוסף לאלו בארוחת בוקר זו יוגשו גם: לחם מטוגן או טוסט (קלי) לצד חמאה, נקניקיות, נקניק דם, עגבניות ופטריות מטוגנות, שעועית אפויה, לביבות תפוחי אדמה (האש בראונס), רטבים שונים: ברביקיו, קטשופ וכדומה.

הארוחה הזו תוגש לצד שתיה חמה – תה או קפה וגם מיץ תפוזים.

 ארוחת בוקר איטלקית

האיטלקים אינם נוהגים לאכול ארוחת בוקר גדולה כלל, טקס האכילה האמיתי הוא בארוחת הערב, כאשר ארוחה זו עשויה להימשך מספר שעות כטקס הלל למזון אשר הם צורכים. אך בכל זאת עסקינן בארוחות בוקר ולכן באיטליה תוכלו למצוא לארוחת בוקר כריך משולש העונה לשם טרמצינו או קרואסון. כמו כן תוכלו להזמין פריטטה – מאכל ביצים בשילוב ירקות או בשר, "אספרגי אלה מילנזה" או ביצים בנוסח מילאנו – ביצת עין מטוגנת בשילוב אספרגוס חלוטים וגרידת פרמז'ן וגם קרספלה הלוא היא הגרסה האיטלקית לקרפ הצרפתי המוכר. את הקרספלה ניתן למלא במגוון מילויים מתוקים ומלוחים לפי טעמכם.

ארוחת בוקר גרמנית

ארוחה זו היא שיר הלל לסוגי לכל סוגי הגבינות והנקניקים הידועים לאדם. אם אתם חובבי גבינות ונקניקים גרמניה היא המקום עבורכם שם תוכלו להתפנק במגוון רחב וטעים במיוחד.

ארוחת בוקר מקסיקנית

המקסיקנים מתחילים את הבוקר לצד קערת פירות מרעננת, שעליה יתווספו מעט אבקת צ'ילי פקווין, הרבה מיץ ליים ומעט מלח להדגשת הטעמים של הפירות. ארוחה קלילה אך טעימה במיוחד. עוד תמצאו לארוחת בוקר טורטיות תירס קטנות לצד חביתה מקושקשת, נתחי בשר מעושנים, מחית שעועית (פריחול'ס) עם נאצ'וס.
כמו כן ארוחת הבוקר כוללת גם את ה"סינכרוניזדה" המוכרת ברחבי העולם כ"קסדיה" שהיא למעשה טורטייה קלויה שאותה ניתן למלט עם גבינות קשות, בשרים או ממרחים שונים.

ארוחת בוקר ערבית

בדרך כלל אנו מכירים את המטבח הערבי מארוחות אחרות לחלוטין, הפעם החלטנו להביא לפניכם את המטבח הערבי בבוקר. לפניכם שפע מאכלי בוקר בניחוח המטבח הערבי. ארוחה זו מתאפיינת בעיקר בגבינות, מאפים וירקות.
לדוגמה מגוון סלטים רחב המציע: שינקליש – סלט עם פירורים של גבינה יבשה לבנה, סלט עולש, סלט טאבולה, סלט במיה עשוי יחד עם עגבניות, סלט ג'רג'יר ועוד.

במחלקת המאפים יש פטאייר -מעין מאפה במילוי תרד מתובלן היטב עם חמציץ וסומק, ספיחה – סוג של בצק פיתה ממולא בארטישוק עם עגבניות ועוד סוגי מאפים, פיתות ובצקים ממולאים.

בגבינות תמצאו ז'יבני שהן פרוסות מטוגנות של גבינת עיזים, יוגורט בשילוב ומלפפונים בלאדי ופאקוס, לצד ירקות מיוחדים כמו פלחי כרובית מטוגנים בתוך בלילה עדינה המשלבת בתוכה כמון, ביצה עם פול וחומוס כמובן, חציל בלאדי שרוף על האש בליווי גרגירי רימון ומובעטרה – ביצים מקושקשות עם קוביות תפוחי־אדמה ובצלים.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button