פסח
פופולרי

מנות עיקריות לליל הסדר

מה נשתנה הלילה הזה? בליל הסדר השנה משפחות לא יארחו ולא יתארחו, אלא יחגגו במתכונת מצומצמת בביתם ובחיק משפחתם. אווירת החג תהה שונה, אך עם התאמות נכונות אפשר יהיה לחוות סדר מיוחד ואינטימי, שעוד ידובר עליו רבות. אספנו עבורכם כמה עצות שימושיות, שיפיחו שמחה בבית ויכניסו אליו את אווירת החג.

הלבישו את הבית לכבוד האביב

מי שהספיק להציץ מהחלון או יצא אל המרפסת, בוודאי כבר הבחין, שהחל הלבלוב של צמרות העצים, גינות הפרחים ובשדות המוריקים. האביב כבר כאן. השמש זורחת במרומים, ומזג האוויר מתחמם ונעים.  זו סיבה נהדרת להכניס אותו הביתה וליהנות מאווירה חגיגית. פרשו מפה לבנה וצחה, הוציאו מהמזווה את כלי האוכל החגיגיים השמורים לפסח ואירועים מיוחדים ומלאו הבית באגרטלי פרחים, וצמחים ירוקים ותהנו משפע הטבע שסביבכם.

מנות חמות ומנחמות בניחוח ספרדי לליל הסדר

האוכל מקרב ומנחם, הוא מעניק תחושה של חגיגיות גם אם הלילה הזה שונה מכל הלילות, ומכל השנים שקדמו לו. גם אם אתם מבשלים רק בעבור עצמכם, תוכלו להכין את המנות המסורתיות המחממות את הלב. משפחות ספרדיות ייהנו מסופריטו, מנות ממולאי ירקות עם אורז מלא, צנוברים ועשבי תיבול. כמו גם מרקים חמימים ומנחמים של גזר, כרשה ודלורית. עוף בתנור משוח בסילאן בליווי ירקות שורש: סלק, סלרי, גזר, דלעת, בטטה ותפוחי אדמה. ולא נשכח את דגי האמנון ברוטב החריף וצלי הבשר עם הפטריות בבישול ארוך.

מנות על טהרת המוצא האשכנזי לליל הסדר

משפחות ממוצא אשכנזי נמנעות מאכילת קטניות, ומבססות את עיקר התפריט שלהן על חלבונים ועל תפוחי אדמה. מלבד קניידלך, גפילטע פיש, רגל קרושה, חזרת, צימעס וכבד קצוץ, לטקס, קיגל והרבה בשר עוף בליווי גזר ושורש פטרוזיליה, סלט חצילים ובצל, לשון ביין או ללא. בליווי מרק סלק חמוץ- בורשט. המנות ימלאו את שולחן החג בניחוחות מסורתיים, אשר יגלמו את אווירת החג במשפחה המורחבת.

התאימו מתכונים

אין ספק שהריחוק מהמשפחה המורחבת צובט בלבבות רבים, אך בימים שלשמור על מרחק זה עניין של הצלת חיים, אפשר לבצע התאמות מקוריות, כמו להסכים שכלל בני המשפחה מבשלים כל אחד בביתו, אך מבשלים את אותם המתכונים לאות סולידריות. להשלמת האווירה מומלץ להיעזר במגוון היישומים המציעים שיחות וידאו קבוצתיות. 

התלבשו לכבוד החג

הימים הארוכים בבית השאירו מאחור את בגדי החג, אולי דווקא עכשיו יותר מתמיד, טקס ההיערכות לליל הסדר משמעותי לאין שיעור. התקלחו, בחרו את בגדי החג מבעוד מועד, התאפרו, הסתרקו, מרקו את הנעליים, סדרו את העניבה, הוציאו את ההגדות והתארגנו לכבוד החג היפה והמשפחתי גם אם הוא נערך בביתכם. גם השנה הבטיחו לעצמכם שתמשיכו את קריאת המגילה לאחר הסעודה, וגם אם לא, תמיד תוכלו לחייך לעצמכם ולומר, שהלילה הזה הכל השתנה, אבל הסדר נשאר אותו הסדר.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button