ארוחות לחגיםחלביפסחקינוחים
פופולרי

קינוחים לליל הסדר

ערב ליל הסדר הסתיים, כל הברכות נאמרו, כל הסיפורים סופרו, קריאת המגילה הגיעה לסופה והגיע זמן הקינוח.

עוגות שוקולד

אחד המאכלים הטעימים, המפנקים והמסורתיים ביותר של ליל הסדר הוא עוגת המצות והשוקולד הקפואה. עוגה המורכבת משכבות של מצות רטובות (מים או רום מתאימים), וביניהן מרוחה שכבה של שוקולד נוזלי וחם. את העוגה מכניסים למקרר או להקפאה, וכשמוציאים אותה, ניתן לחתוך אותה בקלות ולהגישה לאורחים.

עוגת שוקולד נוספת המתאימה לקינוח לליל הסדר היא עוגה שבבסיסה קיצפיות ביצים שבורות (ניתן לבחור בצבעים שונים למראה חגיגי במיוחד), לאחר שמסדרים אותן בתבנית, שופכים עליהן שוקולד מומס עם חמאה ומכניסים להקפאה. לאחר מס' שעות העוגה קפואה ומוכנה לחיתוך ולהגשה.

ניתן למצוא מתכונים רבים של עוגות שוקולד מצוינות לפסח, עוגות שלא דורשות מאמץ רב, ושניתן להכין אפילו יום לפני ולהשאיר במקרר עד לארוחה עצמה.

(צילום: pixabay)

פירות העונה

פירות הם קינוח נפלא ומרענן תמיד. בצלחת גדולה נסדר פירות שונים חתוכים לפרוסות או לקוביות שבתוכן נעוצים קיסמים. ניתן לחלק את הצלחת לפי צבעים שונים של הפירות מה שייתן לנו מראה נעים לעין. גם כוסיות קטנות עם תותים פרוסים וקצפת מעל מצוינים לסיום קליל יותר ארוחת החג.

כמובן שסלט פירות גדול ומגוון בפירות העונה הוא אפשרות נהדרת לא פחות. תפוזים, קלמנטינות, תותים, בננות, תפוחי עץ, אגסים, קיווי, ענבים וכל פרי אחר יכול להתאים לסלט. חותכים את הפירות לקוביות קטנות, אך לא קטנות מידי, ומערבבים הכל בקערה גדולה. ניתן להוסיף מיץ מכמה תפוזים. אפשר לגוון גם עם קצת פירות יבשים כמו, צימוקים או תאנים מיובשות חתוכות גם כן לקוביות, ואפשר כמובן להוסיף גם שקדים קלופים (לא מלוחים) או אגוזי מלך (את התוספות הללו ניתן להגיש לצד הסלט, כך שמי שלא אוהב אותן לא יוסיף אותם לצלוחית שלו).

(צילום: pixabay)

עוגיות ותה

בסוף ארוחה עשירה כמו ארוחת ליל הסדר, ארוחה שלעיתים מסתיימת בשעות הערב המאוחרות, יש מי שאוהב תה חמים ומתוק לצד עוגיות שונות. קינוח כזה הוא קליל יותר לאחר ארוחת מלאה אך בהחלט מכובד.

יש תה כמובן בסוגים ובטעמים שונים, כמו גם האפשרות להכין חליטות אישיות לפי הטעם האישי. ניתן להגיש קנקן תה מרכזי וממנו למזוג לכוסות. או להכין קנקן עם מים חמים, עלי נענע וסוכר.

ניתן לקנות היום עוגיות רבות כשרות לפסח שמתאימות במיוחד לקינוח שכזה. עוגיות בוטנים, עוגיות קוקוס, עוגיות שומשום ועוד. אך אם ברצונכם להכין בעצמכם עוגיות כשרות לפסח הוא עניין פשוט ביותר, שלא מחייב  יותר מכמה דקות של הכנה וזמן קירור. ממיסים בסיר סוכר ומים לקרמל, לאחר שהקרמל מוכן, מוסיפים לו חצאי בוטנים לא מלוחים, ומערבבים. משטחים לשכבה דקה על תבנית אפיה (כדאי שתהיה מכוסה בנייר אפייה שיהיה קל לשלוף את העוגיות), מרדדים בזריזות וחותכים.

(צילום: pixabay)

מוס או פודינג

לאוהבי השוקולד שמבינכם תוכלו להגיש בסיום ארוחת החג, מוס שוקולד לבן או שוקולד חלב, פודינג וניל או פודינג שוקולד. העשויים מרקם אוורירי, מעט נוזלי, טעים ומתוק עם קצפת מלמעלה. מכינים את התערובת ומוזגים לכוסיות הגשה קטנות, אותן יש לקרר במקרר לפני ההגשה. היתרון הוא בכך שניתן להכין את הקינוח הזה אפילו יומיים מראש והטעם נשאר מצויין.. אפשר להוסיף קצפת מלמעלה ואפילו חצי תות לקישוט ולצבע. המראה של הכוסיות הקטנות מושך ומגרה את העין והוא ללא ספק קינוח מבטיח.

לסיכום, אפילו אם חג הפסח הזה יהיה ללא בני משפחה עם חברים, עדיין תוכלו לשיר את כל השירים יחד, לצפות במשפחה וחברים בזום סביב לשולחנם, ולפנק את בני ביתכם אשר כן חוגגים בקינוח טעים ומתוק.

(צילום: pixabay)
Tags
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button