יינות
פופולרי

היינות שיילוו אתכם לאורך כל הארוחה

בין אם אתם מבשלים ארוחה משפחתית, ארוחה עם חברים לבין אם אתם מבשלים ארוחת חג רבת־משתתפים. לצד כל המנות הנפלאות שתגישו, מומלץ ללוותן עם בקבוקי היין הנכונים עבור כל סוגי המנות השונים. לפניכם המדריך המקוצר לבחירת היין הנכון לצד המנה המוגשת.

התאמת היינות השונים למנות

יינות לבנים אשר טעמם קליל יותר מטעמם של היינות האדומים, יחמיאו למנות קלות יותר כגון: מנות דגים, גבינות, מאכלים עטופים בשמנת וגם לצד קינוחים. למרות שלצד דגים תוכלו להגיש גם יין אדום בעל טעם פירותי אשר יחמיא למנת הדג. בדרך כלל יינות אדומים מתאימים יותר למנות שבהן מוגש בשר אדום, ומנות של תבשילי־הקדירה יתאימו הן ליין לבן והן ליין אדום.

גם פלטת גבינות המלאה במיטב הגבינות הקשות אותן אתם אוהבים, תשתלב היטב לצד יין אדום בגוון פירותי. יש לשים לב לסוגי הגבינות בפלטה, שכן גבינות כחולות, גבינות שמנת וגבינות רכות יגרעו מטעמו של היין האדום. כעת יש לכם את הבסיס לבחירת היין עבור הארוחה שלכם. כל שנותר לכם הוא לבחור את היינות הנכונים, עבור המנות שאותן תבחרו להגיש בחג השבועות הבא עלינו לטובה.

לפני הכל – אפריטיף

יין נפלא, צרפתי וקלאסי הוא יין הדובונה (Dubonnet) אשר מיוצר משילוב ענבי הקריניאן והגרנאש. יין זה משולב עם עשבי תיבול והוא מיושן בחביות עץ אלו כשלוש שנים. הוא מתאים למאבנים קטנים או פיצוחים קלילים, מאנצ'יס וכדומה. מומלץ להגישו עם פלח לימון וקרח.

יינות לבנים אשר מתאימים למנות פתיחה

יינות לבנים אשר יחמיאו למנות פתיחה הם יינות כגון: שרדונה או גוורץ (גווירצטרמינר) או יינות לבנים חצי יבשים אשר ישתלבו להפליא לצד סלטים, ירקות ומאפים קלילים, שאינם מתובלים יתר על המידה. לצד הסלטים חשוב להשתמש ביינות פשוטים בעלי גוף חומצי למעט במקרים שבהם ישנם מרכיבים מתקתקים בסלט, ואז מומלץ להשתמש ביין מתקתק גם כן.

יינות אדומים אשר מתאימים למנות עיקריות

מנות עיקריות הן מרכז הארוחה, לצד מנה זו חשוב שהיין שנבחר יותאם לה בשלמות. אם החלטנו להגיש אומצה מומלץ ללוותו עם בקבוק יין אדום מסוג קברה סוביניון, אם בחרתם להגיש מנות נוספות המשולב בהן בשר כגון: ספגטי ברוטב בולונז, גולש, מרק בשר עשיר בירקות שורש ונתחי בשר וכדומה חשוב שהיינות האדומים שתגישו לצידן יהיו יינות מיושנים בחביות עץ אלון. טעמו של העץ מתווסף אל טעמו של היין והופך אותו לעשיר יותר, פירותי יותר והם יחמיאו הן למנה והן לרוטב המתלווה אליה. גם יינו מסוג מרלו,  

תוכלו לבחור ביין מסוג קברנה סוביניון, למשל, או ביינות מרלו. אם בחרתם להגיש מנות עשויות עוף תוכלו לחבר אותו ליינות אדומים בהתאם לסמיכות הרוטב – רטבים כבדים יותר ישתלבו עם היינות האדומים הכדים ומנות קלילות (כמו כנפי עוף ברוטב עדין) ישתלבו עם יין מעט קליל יותר.

יינות המשתלבים עם מנות אחרונות

בסיומה של כל ארוחה ישנה התלבטות, האם סיימנו או שמא נמשיך אל קינוח מפנק? אם בחרתם להמשיך עם קינוח, חשוב שתתאימו לו את כוס היין אשר תשלים את החוויה הקולינרית הזו עבורכם. יינות לבנים מתקתקים יתנו מענה הולם ואף יחמיאו למנות המתוקות. יין מוסקטו בעל מתיקות יכול להיות מושלם לצד עוגת גבינה עשירה או פלטת פירות חתוכים. גם יינות מבעבעים יכולים בהחלט להתאים לסיום של ארוחה נפלאה לצד קינוח על טהרת השוקולד דווקא.

ברנדי, קוניאק וארמניאק

אם חשקה נפשכם ביין יותר יקר, המיושן בחביות עץ שגילן מעל 100 שנים, תוכלו להתפנק עם כוס ברנדי. כאמור הברנדי מיוצר מזיקוק של יין ענבים אך גם מפירות. חשוב לדעת שהקוניאק הוא גם ברנדי רק שהוא מיוצר במחוז קוניאק שבצרפת ומכאן זכה לשמו. כמו כן הארמניאק (ממחוז בשם זה) שהוא הגרסה הצנועה יותר של הקוניאק. שניהם מיוצרים מזיקוק של יין לבן. ומומלץ לשתות אותם לאחר הארוחה וליהנות מטעם כפי שהוא ללא תוספות.

ישנם קינוחים רבים אשר בהם יש שימוש ביינות אלו, אשר מורגשים מאד בתוך הקינוחים בשל טעמם הדומיננטי. קינוחי שוקולד בדרך כלל הולכים יד ביד עם הברנדי.

לסיכום, כדאי תמיד להחזיק בבית יינות לבנים ואדומים עבור המנות השונות, אם תרצו להרחיב את ארסנל היינו שלכם תוכלו לרכוש גם יינות לאפרטיף וגם בקבוק של ברנדי או קוניאק משובח.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button