יינות

היינות הלבנים שילוו אתכם בחג השבועות הזה

עונת הקיץ עומדת בפתחה, פסח האביבי חלף לו והנה אנחנו עומדים בפתחו של חג השבועות. חג הגבינות והמעדנים החלביים. עוד חג שבו נוכל ללמוד מטעמים חדשים ומופלאים לפנק עימם את המשפחה והחברים. אך לצד כל המנות הללו חשוב מאד לבחור את היינות אשר יילוו אותן, יחמיאו לטעמן ואף ישפרו אותן. מוכנים? בואו נצא לדרך בשביל החלב והענבים.

שרדונה

זן הענבים – שרדונה הוא הזן ממנו מייצרים יין לבן, מקורו של זו זה, ככל הנראה, מגיע מצרפת והוא בעל טעם וארומה של אפרסק לבן ופירות הדר וטעמו מעודן. יין השרדונה יחמיא מאד לדגים בעלי מתיקות, למאפים קלילים, ירקות טריים חתוכים ולדגים המוגשים קר. כמו כן, יתאים השרדונה לדג אפוי בתנור בלוויית לימון או עשבי תיבול, דגי סלמון הן אפויים והן המוגשים כקרפצ'יו ופסטות בליווי רוטבי שמנת. גם מרק עוף יתאים לטעמו המעודן של השרדונה ואף יוחמא ממנו. השרדונה מתאים לסוגים רבים של מאכלים שונים ויוכל לתת מענה לשולחן מלא בכל טוב.

גוורצטרמינר

זן ענבים זה מקורו בעיירה איטלקית דוברת גרמנית בצפון איטליה. היין אשר מייצרים מהגווירץ עשיר בסוכרים וטעמו המיוחד מזכיר וורדים ואת פרי הליצ'י. הגווירצטרמינר יתאים למאכלים כגון: דגים קרים, מאפים קלים ממולאים בגבינות או ירקות. גם דגים חריפים יתאימו לו מאד וגם אוכל מתובל ועשיר בתבלינים וארומות. יין הגוורצטרמינר הולם במיוחד קינוחים וטעמו העדין משלים כל ביס וביס.

ריזלינג

הריזלינג מוכר כיין אהוב מאד על הישראלים, מקורו בגרמניה מאזור חבל הריין, והוא בעל חומציות גבוהה אך מזכיר בריחו פרחים. הריזלינג מחמיא בטעמו הנעים והכמעט מבושם למאכלים רבים ביניהם נמצא את הסושי והסשימי, הוא יחמיא מאד לגבינות רכות ולדגים בשרניים כגון סלמון או קרפצ'יו. כמו כן טעמו יחמיא לדגים מעושנים, פטה דגים או פטה כבד ולאוכל מתובל. אם חשקה נפשכם במעט תוספות של המטבח ההודי המתובלן היטב בחג השבועות הקרוב, בחירה ביין זה תהיה מושלמת.

סוביניון בלאן

היין הנפלא הזה מגיע אלינו במקור מאזור בורדו שבצרפת. לרוב הסוביניון בלאן יתאפיין כקליל מאד ובחומציות, כאשר טעמו נע בין מינרלי ועשבוני אל מול פירותי וטרופי, אופן ההתססה שלו הוא זה שיקבע איזה גוון טעם יקבל היין. הסוביניון בלאן מחמיא מאד לדגים, כמעט על כל גווניהם, לדוגמה הוא מחמיא מאד לדגים ברוטב חריף, דג אפוי עם עשבי תיבול ולימון ידגיש את טעמו העשבוני מעט, דגי אנשובי משתלבים עימו נפלא, וגם דגים בעלי מתקתקות קלילה. וגם גבינות רכות יתאימו לו מאד. אם בחג הקרוב תשלבו דגים עם המנות החלביות, הסוביניון בלאן יהיה התוספת הנכונה ביותר לשולחנכם החגיגי.

מוסקט

ליין המוסקט היסטוריה ענפה כאשר הוא מוזכר עוד מימי מצרים העתיקה ופרס. אך, העדכון הרשמי עליו מספר כי הוא מגיע מגרמניה והועתק גם אל צרפת. למוסקט מעל 200 זנים שונים והוא כמעט תמיד מאופיין כיין מתוק עם ניחוח פרחוני. המוסקט מתאים מאד לגבינות חריפות וישתלב מצוין גם עם דגים ברוטב חריף. כמו כן הוא נפלא לצג קינוחים כגון: גלידות, סורבטים ופירות טריים, כך שאם אתם מתכננים ארוחה קלילה ומשובחת על טהרת החריף לצד קינוחים קלילים זהו היין עבורכם.

שמפנייה

לחובבי היין המבעבע אשר מקורו מגיע מחבל שמפיין שבצרפת, נציע להתאימו לתפריט קל הכולל פתיח של קוויאר, סלמון טרי, דגים מעושנים וקינוחים קלילים שאינם מתוקים מאד.

לסיכום, נאחל לכם שחג השבועות הקרוב יהיה מלא במטעמים אשר ילוו עם יינות טובים ומשובחים.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button