יינות
פופולרי

יינות שכיף לשתות

ישנם סוגים רבים של יינות, חלקם "כבדים" מלא ארומה, טעמים ואחוז אלכוהול גבוה. לעומתם ישנם יינות קלילים, נעימים אשר "מתגלגלים" על הלשון ובמורד החך והגרון. לפניכם מספר המלצות ליינות שונים וגם למתכונים שונים אשר כיף לשתות וגם כיף לאכול.

קברנה סוביניון

זהו אחד היינות האהובים על החך הישראלי, הוא אומנם מתאים במיוחד לצד אומצה עסיסית, אך אם תרצו להפוך אותו לחמים ונעים יותר תוכלו להכין ממנו סנגרייה נפלאה. טעמו של הקברנה סובניון יועצם מהפירות המשולבים בתוכו, ולכם תהיה סנגרייה מדהימה להתחמם איתה בערב רומנטי. אם מעולם לא הכנתם סנגרייה חמה בביתכם, זה הזמן לרכוש בקבוק של קברנה סובניון להוסיף לו מקלות קינמון, מעט ציפורן, מיץ חמוציות ולשלבו עם פירות אהובים כגון: תפוחים, שזיפים, משמש, אפרסקים ועוד. חתוכים לחתיכות קטנות. הניחו את כל המרכיבים בסיר על אש נמוכה כ-15 דקות, כבו והמתינו עוד כ-10 עשר דקות כדי שכל הטעמים ישתלבו יחד ויצרו סינרגיה מושלמת.

טיפ קטן: אם החלטתם שאינכם מעוניינים דווקא בקברנה סוביניון, מומלץ להשתמש ביין יבש אדום שהתיישן בתוך חביות עץ וטעמי עץ האלון שולבו בו, אשר מוסיפים לו טעמים עדינים של פטל ושזיפים המדגישים את האיזון בין הטעם המתקתק של הסוכר לחמיצותם העדינה של הפירות.

אמרלד ריזילינג

יינות לבנים מחמיאים בדרך כלל לארוחות חלביות, לדגים, גבינות, קינוחים ומנות ראשונות. יש מגוון רחב של יינות לבנים מצויינים אשר יתאימו למטרה זו ביניהם נמצא את האמרלד ריזלינג, גווירצטרמינר, שרדונה והרשימה עוד ארוכה. אם אתם רוצים יין לבן לערב סגרירי שלבו אותו עם ארוחת מצוינת על טהרת החלב. אחת המנות המתאימות ביותר היא ניוקי עטוף ברוטב שמנת וגבינות.

להכנת רוטב הניוקי תזדקקו למצרכים הבאים: שיני שום חתוכות לחצי, חבילת חמאה, מכל שמנת מתוקה, יין לבן, שילוב של מספר גבינות מגוררות – גרוייר, מוצרלה, קשקבל, גאודה ומעט צ'דר. מים, תבלינים: מלח, פלפל ואורגנו.

כעת המיסו מעט חמאה בסיר קטן, וטגנו את השום על אש קטנה. כמו כן הוסיפו את האורגנו כדי שטעמו יפתח בבישול. את שאר החמאה חתכו לקוביות והוסיפו אותן אחת אחרי השנייה לאט־לאט. לאחר שכל החמאה נמסה והחלה לבעבע הוסיפו את מכל השמנת אל החמאה. ערבבו היטב וכאשר השמנת מתחילה לרתוח הוסיפו את גבינות המגוררות הזו אחר זו וערבבו היטב עד ליצירת תערובת סמיכה. הוסיפו את היין הלבן, ערבבו מעט וכבו את האש. הרוטב מוכן.

הגישו את הניוקי מעשה ידיכם בשילוב הרוטב העשיר הזה, גררו מעט גבינת פרמזן או גבינת פיקורינו. את המנה הגישו בליווי היין הלבן הנבחר.

יין קינוח

אין דבר נפלא מכוס יין משובחת לסיום של ארוחה נפלאה. יין קינוח הוא כזה אשר יש בו גוון מתקתק אשר אינו מחייב אף אכילת קינוח שכן הוא משלים את הרצון שלנו בדבר מה מתוק בסיום הארוחה. ישנם יינות אשר מעצימים את המנה או מוספים קמצוץ תחכום, או טוויסט נעים המתגלה עם הביס הראשון. יינות קינוח זכו לשמם בשל טעמי הפירות, השוקולד או הטעמים המתקתקים הנלווים אליהם משהייתם הממושכת בחביות עץ האלון.

חשוב מאד להתאים את סוג הקינוח ליין שתבחרו, למשל עוגת שוקולד עשירה תוחמא מטעמו של הגוורץ המשלב מתקתקות עם חמיצות עדינה, בעוד שעוגת גבינה משובחת תתלווה לזנפנדל או מוסקט חצי יבש בשלמות בשל טעמו הפירותי המתקתק אשר ישתלב נפלא לצד טעמה של הגבינה אשר גם בה יש טעמים הפכפכים ונעימים של מתיקות ומעט חמיצות.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button