טבעונותקינוחים
פופולרי

קינוחים לטבעוניים

קינוחים טבעוניים מציעים חוויה קולינרית על טהרת המרכיבים מן הצומח, ומתיקות עדינה שטרם נחוותה בחך, הם מגיעים בגרסאות חמות וקרות, ומציעים לצד טעמם המשובח גם מנה של בריאות. מהם המאפיינים המרכזיים בקינוחים אלו? הכירו את הקינוחים שיפתיעו אתכם!

הקינוחים הטבעוניים מהווים סיומת מתוחכמת לארוחות עשירות, גם אם אינם נמנים על המטבח הטבעוני. הם שואבים השראה ממטבחים מערביים ומזרחיים, ומעניקים חוויה עסיסית וקיצית לחך. אחד מהשילובים המעניינים מגיע מהמטבח ההודי המסורתי – קינוח של נקטרינות עסיסיות וקיציות, שמשתדכות לג'ינג'ר מסוכר ומיץ תפוזים חמצמץ. שלושה טעמים שמענגים את החך, ואף תורמים להסדרת מערכת העיכול.

נקטרינות עם ג'ינגר מסוכר ומיץ תפוזים

מרכיבי המנה מלבד הפירות משמשים כמרינדה, ולכן מכינים אותם יום לפני ההגשה. להכנת המנה נזדקק לשתי כוסות מיץ תפוזים סחוט טרי, קליפת תפוז, ג'ינג'ר מסוכר, שני מקלות קינמון, פרוסת לימון אחת עם הקליפה, שליש כוס סוכר, שש נקטרינות גדולות ושלושה אפרסקים גדולים. כאמור את המרכיבים מלבד הפירות מעבירים לסיר, מביאים לרתיחה ומבשלים כחמש דקות נוספות על אש קטנה. לאחר מכן מוסיפים את הפירות לבישול קצר, ומעבירים למקרר לכל לילה. מגישים צונן.

חצאי אגסים אפויים בקינמון וסוכר חום

מנה טעימה ומנחמת המשתלבת נפלא לצד כדור גלידת וניל. להכנת הקינוח המתקתק הזה נזדקק לשישה אגסים, כוס סוכר חום,כוס יין לבן מענבי מוסקט, חציכוס מים, שתי כפות סילאן, שני מקלות קינמון, מיץ מחצי לימון ומקל וניל חצוי לאורכו. בסיר עמוק מניחים את כל המרכיבים מלבד האגסים, בוחשים וממתינים עד שיתגבשו לרוטב. את האגסים חוצים ומסדרים בתבנית, לאחר מכן יוצקים עליהם את הרוטב ואופים כ-20 דקות, והנה לכם מנה קלילה ואלגנטית שתתאים לאחר ארוחה עשירה וטעימה.

תפוחים מזוגגים בסירופ זעפרן

עוד קינוח העל מניחוחות מדהימים ושאינו שגרתי ורגיל. להכנת הקינוח נזדקק לשמונה תפוחי עץ קלופים, שתי כוסות מים, עשרים שרוכי זעפרן שהושרו כ- 15 דקות, 1/4 כוס מים רותחים, כוס יין לבן מענבי מוסקט, 500 גרם סוכר, לימון אחד פרוס (עם קליפה), מקל וניל חצוי ושני מקלות קינמון.

אופן ההכנה: נכניס את המרכיבים לסיר יחד עם מי השריית הזעפרן, לאחר הרתיחה יש להנמיך את האש ללהבה בינונית ולהמשיך לבשל כשעה נוספת. בשלב השני יש להסיר את המכסה ולהמשיך לבשל עד להסמכת הסירופ והסמכת התפוחים. בשלב הבא מוציאים את פרוסות הלימון ומקלות הקינמון, ולסיום מגרדים את מקלות הווניל אל תוך הרוטב.

קינוחים טבעוניים ידידותיים לאלו הנמנעים מגלוטן

אלו המעוניינים ליהנות ממנה מתוקה, מבלי לצרוך קמח כלל, יוכלו ליהנות מסלט פירות טרופיים בשילוב פינה קולדה וסורבה קוקוס, או כל סורבה טרופי אחר שיענה על הצורך בביס מתוק בסיום הארוחה, ויאפשר לשמור על הבריאות. אוהבי המנגו בוודאי ישמחו להכיר שילוב מושלם של מוס מנגו עם סורבה צונן של מנגו.

מוס מנגו וקרם קוקוס עם סורבה מנגו

במיוחד לאוהבי המנגו מנה חלקלקה, שתשלב נהדר עם ערבי הקיץ ורוחות מערביות מן הים. להכנת הקינוח הקריר והקליל הזה, רכשו 500 גרם סורבה מנגו איכותי. להכנת המוס תזדקקו לארבעה מנגו חתוכים לקוביות, מיץ מחצי לימון, 400 גרם קרם קוקוס, 5-4 כפות סוכר חום דמררה. וכעת להכנת המוס: מעבדים את מרכיבי המוס עד למרקם חלק באמצעות מעבד מזון או מוט בלנדר ומסננים במסננת להוצאת הגושים הנותרים. מחלקים את המוס לגביעים, ושומרים בקירור כחמש שעות.

מגישים לצד כדור סורבה מנגו קר. הקינוחים הטבעוניים פותחים צוהר לעולם מעניין של טעמים, שילובים של פירות עם תבלינים, חריף ומתוק. כמו כן תוכלו למצוא גם משחקים נפלאים בין המרקמים השונים אשר יוצרים חוויה עשירה לחך. אלו המעוניינים לשמור על הגזרה וליהנות מהטעם המתוק, יוכלו לבחור במתכונים שאינם מכילים בצק. לסיכום הקינוח הטבעוני מצליח להצטיין בגיוון, עושר, ארומה נפלאה וסיום מעודן לכל ארוחה. השלימו את חווית האירוח עם כלי הגשה נאים, הוסיפו פרחים רעננים וחלטו את פירות העונה בקנקן עם מים קרירים ומרעננים.

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button