צמחונות
פופולרי

ארוחה לזוג צמחוני

נרות ארומטיים, מוזיקה טובה, אווירה נינוחה ומנות טעימות על טהרת המרכיבים מן הצומח. מזון שמעשיר את הגוף והנפש. אספנו ארבע מנות מנצחות, שיתאימו לארוחת ערב רומנטית של זוג צמחוני או טבעוני.

להתחיל בקלילות

שתי מנות ראשונות, מרעננות וקיציות שיגרו את בלוטות הטעם, ויפתחו את התיאבון לבאות: סלט זוקיני ברוטב נענע ותימין, וסלט ירוק עם תאנים, רימונים ואפרסמונים.

סלט זוקיני ברוטב נענע ותימין

סלט נהדר ומרענן המשלב בין זוקיני מטוגנים בשמן עמוק, ועלים רעננים ומלאים בארומה. להכנת המנות נזדקק לשמונה זוקיני חצויים וחתוכים לרבעים אותם נטגן בשמן עמוק עד שיזהיבו. הוציאו לצלחת עם נייר סופג, ולאחר מכן העבירו אותם לקערה גדולה. כעת הכינו את הרוטב הכולל: 1/3 כוס שמן זית, עשר שיני שום קצוצות, כוס אחת של עלי נענע קצוצים, עלי תימין מופרדים מהגבעול בכמות השווה לשתי כפות ולתיבול: מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם ומיץ שנסחט מלימון אחד גדול. ערבבו את כל המרכיבים יחד, טעמו את הרוטב, במידת המורך שפרו תבלון ושפכו על הזוקיני. מעדן של ממש.

סלט ירוק עם תאנים רימונים ואפרסמונים

זוהי מנה שמחה ומרנינה המשלבת בין המתיקות של הפירות, לרעננות של עלי החסה הירוקים והטריים. המנה מומלצת כמנת פתיחה חגיגית גם לארוחות חג, וניתנת לגיוון עם פירות העונה (בחורף פירות הדר, בקיץ ענבים).

להכנת הסלט נזדקק ל-12 עלים פריכים משני סוגים של חסות (ערבית, מסולסלת, עגולה) ,  חצי חסה עגולה, שש תאנים בשלות וחצויות, כוס אחת של גרגירי רימון, שני אפרסמונים חצויים ופרוסים, אבוקדו אחד קלוף וחצוי ו-1/3 כוס עירית קצוצה. קרעו את עלי החסה והוסיפו אותם לשאר מרכיבי הסלט, ערבבו אותם היטב בקערת סלט גדולה. כעת נעבור להכנת הרוטב שיעניק לו את טעמו העשיר. להכנת הרוטב יש להכניס את כל המרכיבים לצנצנת ולנער היטב בתום ההכנה. הרכיבים: שלוש כפות של שמן אגוזים או שמן חמניות, שלוש כפות שמן זית, כף תרכיז רימונים, כף חומץ בלסמי, כף סילאן / דבש, כפית חרדל חלק, שן שום כתושה ולתיבול: מלח ופלפל שחור גרוס.

טיפ קטן: תוכלו להגיש את הסלט עם אגוזי מלך או אגוזי פקאן מסוכרים.

מנה עיקרית

לאחר המנות הראשונות תוכלו לעבור אל המנה העיקרית.

פסטה עם ארטישוק ושמפיניון

זוהי מנה נימוחה ומלאה בארומה, מרעננת וקלילה, אשר תהיה מושלמת למנות הראשונות שאכלתם כבר.

להכנת הפסטה נזדקק לסיר גדול עם מים רותחים, מעט מלח ולפסטה 500 גרם מסוג פטוצ'יני. את הרוטב נכין משלוש כפות שמן זית, 500 גרם פטריות שמפיניון טריות, צנצנת של ארטישוק משומר או תחתיות ארטישוק קפואות , ארבע שיני שום קצוצות, מלח, פלפל שחור גרוס ו-1/4 כוס עירית קצוצה.  נקפיץ את הפטריות והארטישוק במחבת שחוממה עם שמן הזית, השום והתבלינים. לאחר מכן ניקח את הפסטה לאחר שהיא מוכנה ומסוננת ונוסיף אותה אל הרוטב, נבשל עוד דקה ונגיש את המנה מעוטרת עם עירית קצוצה.

לקינוח תוכלו להתפנק עם סורבה מנגו צונן או סלט מפירות העונה. בתאבון!

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button