ארוחת צוהריים

ארוחות לשבת בצוהריים

שבת בצוהריים זהו זמן שבו כל המשפחה מתיישבת לשולחן יחדיו לארוחה משפחתית. זהו זמן איכות נפלא, זמן שבו אפשר להתעדכן איך עבר השבוע על כל אחד מבני המשפחה, אפילו בימי קורונה טרופים אלו. כל אחד מבני המשפחה יוכל לספר בתורו כיצד עבר עליו השבוע האחרון ואיך הוא מרגיש. כל זאת נעשה מעל צלחת עם מטעמי השבת. אם כך כל מה שנשאר הוא להחליט מה לאכול. הנה מספר המלצות לארוחות שבת בצוהריים.

ממולאים

זהו אחד המאכלים עליו יש קונצנזוס מוחלט, תמיד יאכלו את האוכל הזה משום שמדובר בירקות ממולאים. בדר"כ המילוי יהיה מורכב מאורז ובשר בקר, אך בהחלט אפשר לגוון ולהכין אותו רק מאורז ועשבי תיבול, אפשר להכין גם עם תערובת של עוף טחון וכל שילוב שאהוב עליכם. היופי במאכל הזה הוא שאפשר למלא מגוון ירקות שונים: פלפלים, עגבניות, קישואים, כרוב ועלי גפן. ואם מאיזושהי סיבה אתם לא אוהבים את הירק, תמיד אפשר לאכול רק את המילוי. להכנת הממולאים נזדקק לפלפלים אותם נרוקן מתכולתם ונשטוף היטב. להכנת המילוי נקח בשר טחון אותו נטגן עם הרבה בצל קצוץ, מלח ופלפל אנגלי. רגע לפני סיום הטיגון נוסיף לבשר אורז ונטגן אותן יחד. כעת ניקח סיר גדול ונסדר בו את הפלפלים, נמלא כשלושת רבעי פלפל בתערובת של בשר ואורז, ולאחר מכן נכין רוטב מרסק עגבניות, מלח, פלפל, מרק עוף, שום גבישי והרבה לימון. ניצוק לתוך כל פלפל את הרוטב עד שנמלא אותו לחלוטין. את הרוטב שנשאר נשפוך אל הסיר שבו הפלפלים יתבשלו. הניחו על האש למשל 45 דקות.

קציצות בשר על תחתיות ארטישוק

קציצות זהו מאכל אהוב הן על מבוגרים והן על ילדים. הן טעימות, עסיסיות, רכות ומשתלבות נפלא בתוך מגוון רטבים שונים. כדי להכין את הקציצות הנפלאות הללו קחו בשר בקר, הוסיפו לו שמן, בצל קצוץ, מעט מרק עוף, פירורי לחם, כוסברה, פטרוזיליה, מלח ופלפל. לושו היטב את הבשר ותנו לו לנוח במקרר. אחר כך הכינו את כדורי הקציצות. במקביל קחו סיר שימו מעט שמן זית, מעט כורכום, מספר עלי דפנה, מלח ומים והביאו לרתיחה יחד עם תחתיות הארטישוק. כעת לאחר שהתחתיות התרככו והרוטב מבעבע הניחו את קציצות הבשר על התחתיות והניחו להם להתבשל כשעה ועשרים דקות. תוכלו להגיש אותן ולצד תוספות מגוונות, החל מאורז וירקות מבושלים וכלה בתפוחי אדמה על כל צורת הכנתם (פירה, אפויים, מטוגנים).

פסטה בולונז

עוד קלאסיקה אשר אהובה על מבוגרים וילדים היא הפסטה. פסטה עטופה ברוטב עגבניות משגע עם בשר בק – פשוט מעדן. להכנת הפסטה הזו בשלו בסיר עם מים ומלח פסטה. להכנת הבשר קחו מחבת רחבה, מעט שמן, הרבה בצל קצוץ, בשר טחון מספר 2 או 4 טגנו אותו היטב עם מלח ופלפל אנגלי. את רוטב העגבניות נכין מעגבניות טריות אשר נקלף את קליפתן (השרו את העגבניות במים רותחים מספר דקות וקליפתן תתקלף בקלות) אחר כך הוציאו את ליבת העגבנייה לחלוטין, קחו סיר גדול, מעט שמן זית, בצל גדול קצוץ, כמה שיני שום וטגנו. הוסיפו את כל העגבניות כשהן קצוצות דק דק וערבבו. הוסיפו מעט סוכר לשבירת החמיצות של העגבניות, רסק עגבניות, מלח, פלפל ובזיליקום טרי. בשלו כשעה, שעה וחצי. כעת הוסיפו את הבשר לסיר ובשלו עוד חצי שעה יחד. לאחר שהכנתם את הפסטה, הכניסו אותה אל הרוטב, בשלו יחד כדקה ומזגו מיד לצלחת. בתאבון.   

Tags
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button